Art de proximitat

ART DE PROXIMITAT

VIVÈNCIES D'UN CONFINAMENT.

365 dies després de l'inici de la pandèmia, reflexionem sobre els estats emocionals que ha provocat el confinament amb els participants de la Fundació.

El resultat? Una vintena d'obres d'art creades per ser exposades a la ciutat com una mostra d'art de proximitat.

El projecte

Fa un any, quasi d'un dia a l'altre, les nostres vides van canviar per complet. I, des d'aquell moment, cadascú de nosaltres ha experimentat unes vivències al voltant de la pandèmia provocant estats emocionals molt diversos. Fins al moment havíem anat posant paraules a tot el viscut però del 22 al 26 de març tots els projectes de la Fundació hem celebrat la setmana de l'"Art de Proximitat" per expressar-ho a través d'obres artístiques.

D'aquesta manera, cada projecte ha treballat una branca artística diferent creant una vintena d'obres col·lectives que representen com han viscut els mesos de confinament infants i famílies que viuen al barri de La Salut Alta de Badalona.

En aquest InfoSA, l'informatiu oficial de l'entitat realitzat pels propis participants de la Fundació, t'ho expliquem!

A més a més, el projecte ha comptat amb un treball per comissions:

COMISSIÓ INFOSA

Un grup de participants dels tres projectes d'infància acompanyats de membres de l'equip de la Fundació han estat els responsables de crear la nova edició de l'InfoSA. Idear el guió, pensar a qui entrevistar i gravar les imatges. A més, han estat les persones encarregades de recollir imatges de tot el procés de creació per editar el Making Off que es pot veure a l'exposició.

COMISSIÓ EXPOSICIÓ

Un grup de participants dels tres projectes d'infància i membres de l'equip de la Fundació i el Patronat han estat els responsables de crear l'exposició. Primer han rebut una formació per part de Joan Mayné, antic director del Museu de Badalona. Alhora, han creat l'activitat "Som guies", assumint l'encàrrec de presentar l'exposició a les persones que vinguin a visitar-la.

L'exposició

Durant el mes d'abril totes les obres creades poden visitar-se a la Nau 3 de l'Escorxador de Badalona (Carrer de Don Pelayo, 22 Badalona). I del 12 al 16 d'abril els propis creadors de les obres seran els guies de l'exposició.

Dimarts 13 d'abril a les 18h

Dimecres 14 d'abril a les 11h

Dimecres 14 d'abril a les 18h

Divendres 16 d'abril a les 18h

Dissabte 24 d'abril d'11h a 13h

En aquestes sessions els guies seran els propis participants i creadors de les obres.

Degut a les mesures de prevenció de la Covid-19, les visites tenen una durada de 20 minuts i un aforament màxim de 15 persones. Així doncs, per facilitar la gestió cal fer reserva prèvia a través del següent formulari. A més a més, entre totes les persones que vingueu sortejarem tres samarretes #distànciadeproximitat!

Vols visitar l'exposició?

Qui fa la reserva?

Detalls de la reserva

aforament màxim de 15 persones
Aprofita aquest espai per fer-nos arribar qualsevol dubte o observació que cal tenir present per a la visita.
Vols rebre informació de la Salut Alta?

Amb tu ho fem possible

Aquesta exposició ha estat possible gràcies al suport logístic de l'Ajuntament de Badalona i entitats com la Fundació Àurea que han donat un cop de mà amb material per a dur a terme les obres artístiques.

A més, el treball realitzat als projectes ha estat possible gràcies a la col·laboració de persones que durant l'any han fet una aportació econòmica a la Fundació.

Tu també pots donar un cop de mà per pal·liar els efectes de la desigualtat social derivats de la crisi sanitària!

FES UN DONATIU

Les aportacions rebudes durant el mes d'abril aniran destinades al cost que ha suposat desenvolupar aquest projecte.

Vols saber com ha anat el projecte o fer una visita online per l'exposició?

AQUÍ HO POTS DESCOBRIR!