Entorn

"La Fundació l'entens quan coneixes el barri." Salvador Busquets, exdirector de Càritas Barcelona

La Fundació Salut Alta porta el nom del barri on es troba.

El barri de La Salut, especialment la part més alta, es va construir els anys de les onades migratòries que provenien del sud d'Espanya. Des de llavors no ha deixat d'acollir persones originàries de més de 100 països diferents, fent del barri un espai ric en diversitat i multiculturalitat.

El barri es caracteritza principalment per la seva geografia, amb forts desnivells que generen carrers amb molt pendent, dificultat d'accés amb transport públic, manca d'espais verds i públics, i recursos desbordats per l'elevada situació de vulnerabilitat que pateix la població que hi viu i que afecta necessitats bàsiques com l'habitatge, la feina, la situació jurídica, la salut (especialment greu és la salut mental) o l'acompanyament en l'aprenentatge dels infants i adolescents.

La Fundació Salut Alta està situada a la part més elevada del barri, zona limítrof amb els barris de La Pau i Llefià, i tocant a Santa Coloma de Gramenet (barris de Fondo i Santa Rosa).

Com a entitat tenim el Treball en l'entorn com a pilar de la nostra metodologia. És per això que, des de l'Àrea Comunitària promovem algunes activitats en el barri com són: els Divendres a la plaça, la Diverfesta, Sant Jordi o la Cursa d'Orientació Solidària.

barri-dades24