20210515 - A100 Sortida Ciutadella

Un dissabte al parc de la Ciutadella

L’Ayoub va parar el despertador i el primer pensament que li va venir el cap, aquell dissabte del mes de maig, va ser: “Avui tenim sortida amb A100!”.

Es va llevar amb il·lusió, tot i que reconeix que li va fer molta mandra anar a comprar el pa... “Sempre fa mandra anar a comprar el pa”, afegeix.

L’Ayoub sabia que aquell dia s’ho passaria molt bé. Era un dissabte de sol i de calor, i per això preferia caminar buscant l’ombra dels edificis...

Ens vam reunir amb tot el grup A100. Van venir 17 adolescents en total, amb ganes de divertir-se amb la resta de companys i companyes. Les educadores es queixaven dient que les autoritzacions calia portar-les amb més previsió, i alguns dels adolescents havien hagut de tornar a anar a casa a buscar-les.

Vam arribar a Plaça Urquinaona i vam esmorzar. Allà començaria un recorregut turístic pel barri del Born que ens transportaria per espais emblemàtics de Barcelona com ara el Palau de la Música, la Catedral, els carrers estrets del barri, el Mercat del Born, la Basílica de Santa Maria del Mar...

Els adolescents miraven l’arquitectura del Palau de la Música amb la boca oberta fins que algú va preguntar: “Per què estem tanta estona mirant un edifici?” Aquell comentari va indicar-nos que era el moment de continuar el camí.

El que més va sorprendre l’Ayoub va ser l’Església de Santa Maria del Mar, que per dins era impressionant i diu que “mai m’hi havia fixat tant”.

Vam dinar al Parc de la Ciutadella, un parc amb un llac on vam descobrir unes estàtues que ens van agradar molt. Alguns adolescents ens explicaven quins eren els millors llocs per descansar, ja que alguns ja hi havien estat abans. També va agradar veure els animals, els ànecs sobretot, i passejar lliurement pel parc.

L’Ayoub ens recomana que “mai s’ha de faltar a una sortida d’A100, perquè fins i tot les que ens semblen avorrides acabem passant-ho molt bé”.

Molts companys i companyes de l’Ayoub els caps de setmana passen moltes hores a casa i els agrada molt fer sortides amb el grup per aprendre i conèixer altres maneres de divertir-se.

L’Ayoub destaca que “estem a final de curs i aquest trimestre, a A100, m’ho he passat molt bé, i crec que a les colònies i al casal d’estiu, que venen pròximament, també ens ho passarem genial!

Ayoub, participant d'A100