20220404 - AIQS Palau de la Musica.jpg

L'AIQS ens convida al Palau de la Música

Dilluns 4 d'abril va tenir lloc la Gala de Clausura del Centenari de l'AIQS Alumni, l'Associació d'Antics Alumnes de l'Institut Químic de Sarrià, al Palau de la Música Catalana.

La vinculació de l'AIQS amb la Fundació es remunta als seus inicis i encara avui dia continua ben present formant part del Patronat de l'entitat. És per això que com a Fundació vam tenir l'oportunitat d'estar presents a l'acte i gaudir d'invitacions per l'espectacle musical TRANSFORMA'T, protagonitzat per la pianista Cristina Casale.

Més enllà de la satisfacció de col·laborar i comptar amb el suport de la comunitat de l'AIQS, poder visitar un dels edificis més emblemàtics del modernisme català i assistir a un concert de música clàssica i jazz era una oportunitat única per a molts i moltes de les persones que estan vinculades a l'entitat.

Podem assegurar que va ser una experiència meravellosa! És per això que volem que siguin algunes de les assistents, voluntàries del Projecte FAR, qui us expliquin com van viure l'acte.

Així va viure la gala la Flavia, voluntària del grup d'aprenentatge de català:

"Dues de les alumnes de català, la Júlia i la Maria, van tenir l’oportunitat d’anar, per primer cop a la vida, al Palau de la Música Catalana. Dones grans, migrants espanyoles que viuen a Badalona des de fa molts anys, havien sentit a parlar de la bellesa i la fama internacional del Palau per la qual cosa, van acceptar la invitació encantades. Una vegada al lloc, les expressions dels rostres i els comentaris que feien, doncs, no deixaven lloc a dubtes: estaven fascinades amb l’estètica de l’indret. A més, els va agradar molt el concert, especialment quan la flauta es va afegir al piano; i del repertori musical, haver reconegut l’estil espanyol de Manuel de Falla, les va engrescar encara més.
A la classe següent, vam llegir un petit text extret del web del Palau en el qual es parlava de l’arquitecte Lluís Domènec i Montaner, i de l’ornamentació modernista. La Júlia i la Maria recordaven les figures dels cavalls a la sala de concerts, els motius florals i els fruits, els vitralls, la catifa de l'escala... Haver vist amb els propis ulls tot això que l’article esmentava era motiu de goig i d’orgull. No és com veure’l a la televisió, va comentar una de les dones. Segurament, encara que es queixen de tenir mala memòria, aquesta experiència no l’oblidaran mai. A mi em va encantar anar amb elles i veure-les tan contentes!".

La Maritza, voluntària del grup d'iniciació al castellà, ens explica les seves sensacions:

"Haver assistit a la Gala de Clausura del Centenari AIQS Alumni de l'Institut Químic de Sarrià, ens va permetre al meu marit i a mi gaudir d'una sessió musical extraordinària. Em va encantar que Cristina Casale, com a mestra de cerimònia, guiés el recorregut musical; fent-nos entendre que la música representa la vida, les vivències, els valors i que els acords on s'entrellacen les diferents notes musicals, ens poden fer reflexionar sobre el significat de 14 paraules: responsabilitat, superació, passió, transcendència, perspectiva, ruptura, caràcter, tenacitat, versatilitat, divulgació, innovació, inspiració, reinvenció, transformació; paraules que més que paraules són els valors. Al final, vaig pensar i va entendre que aquests 14 valors, aquestes 14 paraules, són les que uneixen i identifiquen l'AIQS i la Fundació Salut Alta en ser i fer, com una família".

La Montse, voluntària del grup de "medio", també ha volgut compartir la seva valoració de l'acte:

"En primer lloc, dono les gràcies per haver-me donat la possibilitat de participar en aquest moment tan bonic. Poder estar en un lloc tan preciós com el Palau de la Música i poder disfrutar del concert tan increïble i amb tanta bona interpretació i bona música. Compartir amb amigues aquest moment i haver encertat en acceptar la invitació. Un bon i gran record".

La Gala del Centenari de l'AIQS Alumni va esdevenir un lloc de trobada i retrobada entre dones del projecte, voluntàries, exvoluntàries, socis i donants de la Fundació... En definitiva, un gran dia per recordar sempre.

Se'ns oblidava... Per molts anys Alumni AIQS!