20211213 - skate A100

Trencant estereotips al taller d’skate

Aquest curs els i les adolescents de Centre Obert hem tornat amb les piles carregades i amb un monopatí sota els peus. Cada dimarts, un grup d'A100 s'apropa al Parc de les Muntanyetes de Badalona per endinsar-se en el món de l'skate.

L'any passat els va començar a entrar curiositat per aquest esport gràcies al col·lectiu Los Planos. La diversió que els proporcionava l'esport i la necessitat d'obrir-se al barri va fer que aquest grup de joves comencessin a fer classes gratuïtes a altres nois i noies de la ciutat i el grup s'hi va sumar! Gràcies a la solidaritat d'algunes persones i del col·lectiu, a principi de curs, van aconseguir 5 meravellosos monopatins pels nois i noies d'A100.

Des que ha començat el taller tenen un objectiu clar: ser uns i unes grans skaters i a final de trimestre poder compartir amb la resta del grup un fantàstic vídeo.

En aquest taller, el grup d'A100 està format per 4 noies i 3 nois. Algunes mai havien pujat a sobre d'un monopatí, però van fer el pas i ara estan encantades!

A més, cada dimarts es marquen un objectiu personal  i no paren fins que ho aconsegueixen. Tot i les caigudes de cul, les pors, les vergonyes, tot i sentir-se observades... Ens demostrem a nosaltres mateixes i a l'entorn que l'skate també és un esport per a nosaltres, diu la Meri l'educadora del grup.

La Marwa, una de les participants ja coneixia l'esport, però mai abans s'havia animat a provar-lo. Creu que cada vegada hi ha més noies com ella que el practiquen i això li agrada.

L'skate està permetent a les adolescents d'A100 guanyar confiança en si mateixes, perdre la por a practicar un esport nou, tenir il·lusió i ganes de superació. Però sobretot, han començat a trencar estereotips al món de l'skate!