DonacioSangCO

El teu cor no té por!

Des del Centre Obert de Primària el treball amb els infants es basa en l'aprenentatge per a la vida i en com, entre tots i totes, podem fer un món millor. Per això, aquest mes ens vam proposar treballar juntament amb el Banc de Sang i Teixits i fer una campanya conjunta per promoure la donació de sang al barri. El nostre dia de la donació seria el 9 d'abril, així que teníem quatre setmanes per davant per treballar-hi!

Durant les dues primeres setmanes vam estar treballant per comissions amb l'objectiu de crear un logotip bonic, un eslògan motivador i fer un tríptic informatiu. Els nens i nenes de la Fundació van treballar en equip, proposant idees i decidint entre tots i totes el resultat final.

La tercera setmana les comissions van assumir l'objectiu d'informar al barri. D'aquesta manera es va crear la comissió de promotors, que van sortir al carrer i van anar a espais importants del nostre entorn com ara el Centre Cívic, la Biblioteca de Llefià, el Casal Cívic, la piscina de Sistrells, a un bar molt proper i als nostres companys d'A100 i ApreniJoc, a l'escola Josep Carner. A més, alguns infants van ser responsables de dur a les seves escoles els cartells i van explicar als seus companys en què consistia la nostra campanya i la importància de donar sang per animar a professors perquè vinguéssin. Per altra banda, la comissió de carters es va encarregar de convidar als veïns i veïnes del barri a participar en la donació, apropant cartes a les seves bústies. I els de la comissió de difusió, van informar a través de vídeos per a les xarxes socials i fins i tot tres dels nostres infants van participar al BadalonaTRES60 de Televisió de Badalona per explicar el projecte.

I, finalment, va arribar el 9 d'abril, un dia ple d'emocions!

Nervis per l'arribada dels donants, impaciència per saber quants vindrien, decepció en veure que començava a ploure i això podria dificultar la participació, il·lusió en veure com els nens i nenes animaven a la gent del barri que passejava pel carrer a entrar, sorpresa quan els vèiem entrar, motivació en veure la taula de benvinguda plena de gent omplint el qüestionari, orgull de veure els infants molt implicats en el projecte, satisfacció quan a les 20h l'últim donant sumava al número 18 de les persones que havien pogut donar.

I és que, tot i la pluja, l'inconvenient d'estar ubicats en un lloc molt amunt de La Salut i el fet de ser la primera vegada que s'oferia al barri la possibilitat de donar, aquella tarda 25 persones van apropar-se a la Fundació Salut Alta amb la intenció de donar sang. D'aquestes al final 18 en van poder donar i, el més sorprenent és que per 13 persones va ser la primera vegada que donaven sang. Així doncs, la nostra emoció final ha estat FELICITAT. Pel compromís, responsabilitat i actitud de servei que han mostrat els nens i nenes, i per la implicació de les famílies i el barri!