
El nostre dia a dia
Des de principis d’aquest curs, a A100 s’han anat establint alguns canvis pel que fa a la metodologia de l’aprenentatge. Per començar, hem substituït la paraula reforç per aprenentatge i tres de les taules quadrades que fem servir per fer deures i estudiar han passat a ser tres taules rodones. Així, ens veiem tots les cares mentre treballem! Alhora, per tots aquells que no tenen deures, s’ha creat l’Espai Alternatiu a la sala d’acollida, on cada dia es fan diferents activitats en les que els joves continuen aprenent de forma més dinàmica.
perquè tots aquests canvis s’entenguin millor, hem demanat ajuda a una noia de primer d’ESO que ha començat enguany amb nosaltres perquè ens ho expliqui! Ella és la Salma, i així ens explica com és el seu dia a dia a A100:
A A100 vaig arribar-hi fa cinc mesos, però abans jo ja anava a ApreniJoc. Quan vaig arribar estava molt nerviosa i tenia molta vergonya però quan van passar uns quants dies ja se’m va passar la vergonya.
A A100 entrem a les 16:30h i ens quedem a l’aula d’acollida fins a les 16:50h, que és quan fem l’inici del dia, l’espai on a vegades parlem sobre temes importants o mirem un petit vídeo. Després, entrem a la sala d’aprenentatge a fer els deures de 17h a 18h. A vegades els que no tenen deures poden fer una fitxa que ens donen els educadors per reforçar les matèries que més ens costen amb l’ajuda dels voluntaris, o bé, a la sala d’acollida, podem anar a l’Espai Alternatiu per fer petites activitats i aprendre de forma diferent. El berenar és a les 18h i, després d’acabar de berenar, a les 18.20h, fem activitats fins les 19:15h. Finalment, acabem amb 15 minuts de comiat.
Ja veieu que una tarda dóna molt de si… Nosaltres no ho hauríem explicat millor!