Els "Divendres a la plaça" sortim a jugar al carrer!

El proper divendres infants i famílies del barri La Salut de Badalona podran gaudir d’una tarda lúdica a prop de casa. I és que davant la manca d’oferta educativa a l’espai públic de la zona, la Fundació Salut Alta ha decidit organitzar una nova tarda d’activitat per apropar un espai educatiu i de lleure a la Plaça Antonio Machado de 17.30h a 19h de la tarda.

Sota el nom Divendres a la Plaça hi ha la voluntat de donar vida al barri, fer més visible la Fundació i, com comenta Maria Nadeu, directora de l’entitat, “anar generant consciència que la plaça pot ser ocupada per infants i famílies, que és un espai per jugar i passar-ho bé”.

L’acompanyament comunitari com a principal objectiu.

Més enllà de la celebració d’activitats com Sant Jordi o la Diverfesta (la festa de l’entitat), així com altres experiències similars, la Fundació Salut Alta pretén consolidar aquest tipus d’esdeveniments per impulsar l’àmbit comunitari en el seu treball d’acompanyament. Nadeu comenta que “estar presents a la vida del barri és necessari per generar consciència de comunitat i anar creant relacions de confiança entre veïns i veïnes que permetin detectar necessitats comunes i buscar la manera de reivindicar o donar-hi resposta de manera conjunta. En efecte, disposar d’activitats a l’espai exterior crea comunitat, trencant esquemes sobre la plaça i permetent que infants i famílies es facin el barri una mica més seu”. D’aquesta manera, es fa evident la voluntat de garantir com a barri i ciutat el dret de nens i nenes a jugar en entorns segurs i a participar de la vida del propi entorn.

En concret, aquest divendres trobarem jocs de carrer, jocs de taula i la possibilitat de fer algun taller, tot ambientat amb música i dinamitzat per educadors i voluntariat de la Fundació!

Si voleu saber-ne més, a partir del minut 45 trobareu l’entrevista que ens van fer al programa Badalona TRES60º de Televisió de Badalona, on la Núria, educadora d’ApreniJoc i la Susana, mare vinculada amb la Fundació, expliquen com d’important és per al barri una activitat com aquesta:

A més a més, també s’ha fet ressò del Divendres a la Plaça a: