20230509 - Roca i Pi.jpg

Diàleg de polítiques socials públiques a Badalona

Dimarts 9 de maig una trentena d'entitats socials de Badalona vam organitzar una xerrada sobre polítiques socials municipals amb els grups polítics de la ciutat sota el nom: “Diàleg polítiques socials - Les polítiques socials públiques i la gestió municipal a Badalona”.

El diàleg va tenir lloc a la sala d'actes de l'Ateneu Sant Roc i va comptar amb la participació dels grups municipals del PP, PSC, ERC, En Comú Podem, Guanyem, Junts de l'Ajuntament de Badalona.

La xerrada va donar inici amb una exposició sobre el tema “Entitats socials i governança municipal, la innovació
social de la gestió dels ajuntaments”, a càrrec d’Ismael Peña López, director de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya i el diàleg va ser conduït pel periodista Fidel Masreal.

L'objectiu de la iniciativa era conèixer les propostes dels diferents partits polítics en matèria de polítiques socials, què faran i com ho faram, com serà la implementació de la política pública de serveis socials a l'Ajuntament, com es farà front a la pobresa creixent, quina serà la participació de les entitats en espais de decisió municipals, hi ha estratègies transversals i plans de ciutat?

Un dels objectius plantejats per les entitats als grups polítics és la necessitat d’un diàleg constructiu i de més espais comuns de treball i decisió. Dialogar amb la societat civil i incorporar la veu d’entitats i ciutadania és clau segons va plantejar l'Ismael Peña.

Els i les representants dels grups polítics van coincidir en la necessitat de diàleg i treball constant amb les entitats i també en la necessitat de la modernització de l’Ajuntament. El tema dels convenis entre entitats i Ajuntament i l’aportació que en aquest sentit poden fer les entitats és un dels punts que va sortir al diàleg.

També es va parlar de la bretxa digital, l’acompanyament a persones nouvingudes i el dret a l’empadronament. La importància de la transversalitat en polítiques socials i del treball comunitari també va ser un dels temes que es van tocar.

Volem agrair l'assistència i la participació dels grups municipals de Badalona. Com va comentar el periodista Fidel Masreal l'organització de diàlegs com aquest són una iniciativa poc comú i positiva de cara a plantejar qüestions per millorar la ciutat.

Notícia de Badalona Comunicació