Participem al "Programa Infància 2019-2023" d'EDUCO

La Fundación Educación y Cooperación (EDUCO) és una ONG de cooperació global que treballa en projectes socials a favor de la infància i els seus drets. El curs passat va iniciar el "Programa Infància 2019-2023" amb el propòsit d'implementar actuacions concretes durant cinc anys en set territoris d'Espanya per incidir directament en el benestar de la infància en tres nivells diferents:

1. Minimitzar la vulneració de drets de la infància
  2. Enfortir les capacitats i eines dels centres educatius
  3. Augmentar la seva participació en l'entorn escolar, familiar i comunitari

El seu propòsit no només és el d'implementar les accions, sinó mesurar-les a través d'indicadors que ens mostraran si el que duem a terme al llarg de cinc anys té impacte en aquests tres eixos. Per això, s'han seleccionat set entitats amb qui desenvolupar el programa des dels diferents territoris: Asociación Barró (Madrid), Asociación El Arca (València), Fundación Farrah (Las Palmas), Fundación Mar de Niebla (Gijón), Asociación Hezi Zerb (Guipúzcoa), Asociación Entre Amigos (Sevilla) i Fundació Salut Alta (Badalona).

Així doncs, com a entitat estem desenvolupant una sèrie d'accions i estratègies en els següents àmbits:

• Infants i adolescents amb més coneixement dels seus drets i com exercir-los.
  • Creació d'espais de participació familiar i empoderament en la parentalitat positiva.
  • Treball conjunt amb els centres educatius per promoure la participació infantil i la millora emocional.
  • Implantació de polítiques de protecció i bon tracte a l'entorn de La Salut.
  • Reflexió i propostes en favor d'una millor transició Primària-Secundària.

Serà un procés que demanarà la participació dels nens, nenes, adolescents i famílies de l'entitat, així com la col·laboració d'agents i representats polítics del territori i la coordinació amb centres i recursos educatius de l'entorn.