20200716- Sense poder donar resposta (precovid).jpg

Sense poder donar respostes

S'obre la porta. Són les 11h i ja és la cinquena vegada durant aquest matí que una família del barri s'adreça al Servei d'Acollida i Orientació que tenim a la recepció.

Com sempre, la Lídia fa un acompanyament per resoldre dubtes i donar suport en temes burocràtics. Aquests dies, però, després d'omplir ítems, formularis i recollir documentació necessària, no es poden concertar cites prèvies per fer diferents tipus de tràmits. Les famílies no saben què fer ni com solucionar temes pendents i l'Administració no ho posa fàcil.

Recentment des d'ECAS també es denunciava el col·lapse per sol·licitar l'Ingrés Mínim Vital i, a través de les xarxes, també s'han recollit queixes sobre l'atenció del Servicio Público de Empleo Estatal.

Des de la Fundació Salut Alta demanem que l'Administració posi fil a l'agulla i trobi la manera de poder ser àgils i resolutius. No pot ser que tot estigui paralitzat i que ens trobem sense tenir cap tipus de resposta. Amb això s'està aconseguint que sorgeixin negocis de venta de cites prèvies, una acció que, sovint, perjudica a qui més ho necessita. Necessitem solucions reals i compromeses amb la ciutadania!

(Foto: febrer 2020)