Lema1920

#missió: BONtracte

Seguint amb la voluntat de vetllar pel creixement dels infants i adolescents de la Salut Alta en un entorn sa, positiu i digne, ens disposem a dur a terme una nova missió. La missió de les persones bontractadores.

BONTRACTE... Us sona la paraula? Si la busqueu al diccionari és molt probable que no la trobeu!

Vivim en una societat on encunyem noms per definir conductes negatives però, com podem lluitar contra el maltractament si no tenim un vocabulari establert per identificar les accions dutes a terme per persones que vetllen pel bontracte?

Amb aquestes inquietuds iniciem la nostra missió a la Fundació. Aquest curs ens hem proposat descriure què entenem per "bontracte", descobrint les accions que el generen amb els infants, adolescents, famílies, voluntariat i professionals. D'aquesta manera, podrem identificar les característiques que creiem que ha de tenir la figura de la persona bontractadora.

I tot això, per què? Doncs perquè les situacions que escoltem o presenciem no ens deixen indiferents. Per això posarem el focus en la protecció i bon tracte de la infància, per seguir treballant en la línia dels Drets dels Infants, des de la perspectiva de la prevenció. Quan els infants o adolescents viuen una situació de maltractament i hi poden posar nom, elaborar-la, sentir-se acompanyats i respectats, i detectar què és el que realment els va bé i com volen sentir-se tractats a partir de llavors, serà menys probable que es torni a repetir. Així doncs, volem fomentar la cultura del bontracte per evitar que els nens, nenes, adolescents, les famílies, l'equip o el barri arribin a viure i normalitzar situacions de maltractament, desprotecció o abús, ja sigui en l'entorn, en el grup d'iguals o, fins i tot, en un mateix.

Ja veieu que tenim una missió ben important! Però segur que amb el suport de tots i totes serà ben fàcil anar-la concretant en petites accions. Estigueu al dia dels nostres avenços seguint-nos a les xarxes amb l'etiqueta #missióBONtracte!

Ep! Quan ja has dit la paraula més de tres vegades ja no sona tan nova, no? ;)