SetmanaInterioritat

Arriba la Setmana de la Interioritat

La interioritat és aquest espai en el qual s’integra la dimensió corporal, amb els pensaments, sentiments, creences i emocions per a sentir-nos éssers unificats.

Educar en la interioritat és acompanyar l’infant i jove a descobrir el seu món més íntim, el seu potencial interior. El tresor que té amagat perquè pugui fer-se sensible als valors, a les preguntes de fons sobre el sentit de la vida, a posar nom a allò que experimenta, acceptant amb senzillesa les pròpies capacitats i limitacions.

La interioritat es pot treballar des de diferents dimensions:

• Amb un mateix: afavorint l’autoconeixement, la integració de les emocions, la descoberta de la pròpia vocació.
  • Amb els altres: per viure relacions més autèntiques i profundes, tot manifestant l’amor en la gratuïtat i el servei.
  • Amb la realitat: per ser conscient del que l’envolta i comprometre’s amb la justícia.
  • Amb Déu: oferint experiències a través de la contemplació, el silenci, l’obertura i l’admiració.

El projecte de la interioritat pensem que és una bona manera de donar una  resposta davant les realitats que ens trobem: el ritme de vida accelerat, l’individualisme creixent, aquest món sorollós on vivim, saturat d’estímuls, on tot és immediatesa i velocitat. On voldríem disposar d’espais de silenci, de compartir, d’obrir-se a la transcendència i de mirar a dins nostre, el nostre interior.

És per això que del 10 al 14 de febrer ens endinsarem a la Setmana de la Interioritat, dedicant cada dia a una de les dimensions mencionades. T'animem a compartir el viatge amb nosaltres seguint el dia a dia de les activitats a través de les xarxes socials!

Recursos i activitats treballades:

• Per treballar la dimensió personal:

Amb les cartes del DIXIT, es pot fer un exercici per reflexionar sobre les pròpies qualitats i defectes, afegint una part per comentar les qualitats dels altres membres del grup, fet que permet comparar com creiem que som i com ens veuen els altres.

Amb frases inacabades, podem jugar amb les emocions que sentim davant allò que ens passa i posar-ho en comú al grup per entendre les diverses reaccions sobre un mateix tema.

• Per treballar la dimensió amb els altres:

Visualització del curtmetratge "El árbol", amb posterior debat. Aquest audiovisual treballa el fet que ens necessitem i que, si unim forces, podem fer moltes coses.

Aprofitant les activitats d'esport, treballar la dimensió tenint en compte els companys i companyes.  En aquest cas, cadascú havia de regalar punts a tres companys (a qui considerava que havia tingut molt bona actitud / qui s'havia esforçat molt / qui havia ajudat en alguna cosa).

• Per treballar la dimensió de la realitat:

Visualització del documental de Salvados "Fast fashion" sobre el negoci de la roba, amb posterior debat amb altres temes internacionals relacionats.

• Per treballar la dimensió religiosa:

Espai per conèixer, informar-nos i compartir sobre les diferents religions. Es pot encaminar el diàleg parlant dels diferents ritus i com aquests es manifesten en el nostre dia a dia.