ApreniJoc premi

ApreniJoc és premiat en Educació 360º

I si repensem els projectes comunitaris perquè ofereixin més i millors oportunitats educatives per a tothom?

ApreniJoc ha guanyat el premi finalista de la crida “Comunitats que eduquen” de la Fundació Jaume Bofill. Tot va començar fa 6 mesos quan, des la Comissió d’Infància i Joventut del Districte, es va decidir presentar el projecte d’ApreniJoc a la Crida, on s’hi van presentar més de cent projectes. Entre aquests la organització en van escollir trenta, un d’ells va ser ApreniJoc. A partir d’aquí, es va impulsar un grup motor format per la Fundació Salut Alta, l’Escola Josep Carner i el Pla Educatiu d'Entorn. Així, vam començar un procés on vam posar sobre la taula ApreniJoc per poder fer un projecte més comunitari i amb més aliança amb les escoles del barri, amb l'acompanyament d'un tècnic que assessorava el procés.

El repte era desenvolupar el potencial educatiu de la comunitat, incrementant el treball col·laboratiu per a generar respostes eficaces a les necessitats educatives dels infants i joves del barri.

Al barri de La Salut Alta partim d’un manca d’espais de lleure i activitats culturals, una escassetat d’espais de joc a l’espai públic i la quasi inexistència de propostes de participació per a joves. D’aquesta manera, el que és necessitat es converteix en un potencial a connectar, per això a ApreniJoc hem obert diferents fronts.

Per una banda, ens proposem aprofitar el potencial humà dels adolescents dels instituts i l’oportunitat que ens ofereix l’Aprenentatge i Servei. Així, a través de formació i tallers de sensibilització a instituts, diferents grups de joves comparteixen part del seu temps a ApreniJoc. D’aquesta manera facilitem vincles de confiança i referents positius per a aquests infants.

D’altra banda, volem potenciar el treball en xarxa amb les escoles de l’entorn. Per això, vam fer per primera vegada una trobada de les directores de les escoles del barri amb les persones responsables del projecte ApreniJoc, per explicar-lo bé, detectar necessitats de les escoles i els infants, i pensar com augmentar la coordinació entre nosaltres.

Finalment, somiem amb un barri on els infants puguin jugar lliurement i on puguin gaudir d’espais de lleure de qualitat, per això seguim fent feina de formiga dinamitzant activitats en el espai públic. Amb això, esperem poder aportar el nostre granet de sorra per dignificar el barri i reivindicar l’espai públic com a punt de trobada.

Així doncs, ens atrevim a parlar d’ApreniJoc com a centre de connexions, ja que no només parlem de 60 infants, sinó que també s’impliquen joves dels instituts, la Comissió d’Infància i Joventut del Districte, famílies, escoles, persones voluntàries i el barri.

Ens enorgulleix poder dir que gràcies a la crida “Comunitats que eduquen” del projecte Educació 360º ens hem adonat que poc a poc i entre totes anem caminant cap a una educació a temps complet al barri de la Salut de Badalona.