20211004 - Som veus diverses

Parlant de gènere som veus diverses

Cada inici de curs decidim col·lectivament un lema. Un procés participatiu on l'equip exposa temes que ens generen interès o aspectes que creiem importants per l'entitat i el barri.

Gènere, identitat, igualtat, feminisme, diversitat...

Són paraules que ens venen al cap des de fa temps i que ens agradaria ordenar per poder-les apropar i potenciar a la Salut Alta.

Aquest curs hem decidit posar el focus en el gènere. Volem aprendre, analitzar-nos, formar-nos, treballar-ho en l'àmbit educatiu, crear activitats amb els infants, organitzar dinàmiques amb els i les adolescents, generar espais de conversa amb les dones... I d'aquesta manera, incorporar tots els nous aprenentatges a la nostra manera de fer.

Sabem que no es tracta d'una temàtica homogènia, més ben al contrari, diversa i plural. A més, som conscients que cada membre de l'equip, voluntariat, patronat, col·laboradors, participants parteix d'un punt diferent de coneixement i pràctica. Per això, en aquest camí que iniciem com a entitat, volem incloure-hi totes les veus possibles.

Tenim l'objectiu que la perspectiva de gènere esdevingui un eix important de la nostra acció educativa i difondre coneixements i recursos pel barri. Aquest treball ens ajudarà a aprofundir en el treball de l'ODS5, Objectius de Desenvolupament Sostenible per aconseguir la igualtat de gènere i empoderar totes les dones i nenes.

Aquest curs estarem parlant de gènere perquè volem resoldre dubtes, revisar actituds, apropar-nos a noves realitats, escoltar moltes veus...

Parlant de gènere: #Somveusdiverses