20210715-A100 Voluntariat Cursa

A l'estiu no s'aturen les experiències de voluntariat

Les persones voluntàries són un regal per als infants, adolescents i dones del barri de la Salut Alta i, des de la Fundació valorem molt el compromís i la implicació que aquestes tenen amb el barri. Per aquest motiu, us volem apropar a l'experiència d'en Lucas, voluntari dels i les adolescents d'A100.

Aquest és el tercer any que en Lucas col·labora fent voluntariat. "Sens dubte per a mi cada any és una gran satisfacció poder acompanyar al grup tant en l'àmbit del lleure com en l'educatiu juntament amb els i les educadores", assegura ell.

En Lucas va conèixer la Fundació a partir de la Cursa d'Orientació Solidària organitzada per la Fundació. Va decidir implicar-se activament des del voluntariat i s'ha tornat tradició que en Lucas organitzi una cursa d'orientació pel barri a final de curs. Aquesta vegada l'activitat ha format part de la programació del Casal d'estiu d'adolescents.

Les curses d'orientació són una de les aficions del voluntari i aprofita que aquest esport és molt entretingut i educatiu per apropar-lo i compartir-lo al grup d'A100.

Per portar a terme la cursa va fer servir un mapa del Parc de Gran Sol creat pel Club d'Orientació de Catalunya. Amb el mapa entregat, els dubtes resolts i els corredors i les corredores organitzades en petits grups, tot estava llest per iniciar la cursa d'orientació. L'amfiteatre del parc va marcar el punt de sortida: des de fora es podia observar com alguns i algunes començaven a fer estratègia, altres revisaven el plànol… En general, estaven bastant engrescats.

Aquest any ha estat una mica diferent perquè, a més de saber interpretar la informació del mapa i contrastar-la amb l'entorn, els i les joves havien de respondre i endevinar un seguit de preguntes que anaven trobant als diferents punts per on era obligatori passar.

L'objectiu final de la cursa era que els diferents grups completessin el lema d'aquest curs a la Fundació "distància de proximitat". Va ser tot un èxit! Tots els participants es van motivar molt, van col·laborar entre ells i elles i, en equip, van anar ressolent els enigmes. La proposta d'en Lucas va agradar molt als i les adolescents!

"És una gran satisfacció per a mi veure com gaudeixen, surten a córrer, pensen on han d'anar i després comenten la jugada", diu en Lucas, que està desitjant organitzar moltes més curses d'orientació amb el grup d'A100.