La nostra gran aventura: LOIOLA

De ben segur que una de les experiències que més recordarem d'aquest curs a A100 ha estat el viatge que hem fet al País Basc. És per això que en aquesta entrada hem donat veu a dos joves participants que, després d'unes tardes treballant el resum de la vivència, us expliquen com ho van viure en primera persona!

El dia 7 de gener ens van reunir els educadors d’A100 i vam esmorzar a la Fundació. Ens van explicar que aniríem de viatge al País Basc, del 5 al 7 d’abril, al santuari de Loiola!

Estàvem una mica nerviosos perquè no sabíem què faríem, on dormiríem,... però ens ho van explicar tot i ens va agradar molt la idea. Tots ens vam emocionar només de pensar en anar a un lloc on mai hi havia estat cap de nosaltres i en conèixer a joves de Madrid que també participen d’un Centre Obert, semblant al nostre. Era com... UAU!

Per poder anar al viatge vam haver de complir amb alguns mínims: sortides i reunions on l’assistència era obligatòria. L’objectiu de les sortides era informar-se i aprendre sobre les migracions, doncs les activitats que faríem a Loiola van anar relacionades amb les migracions.

La primera sortida va ser a visitar el vaixell Astral, de la ONG Proactiva Open Arms, on vam conèixer unes voluntàries i el capità del vaixell amb el que fan les missions de rescat al Mediterrani. La segona sortida obligatòria va ser visitar una exposició sobre les migracions organitzada pels estudiants de 4t de l’INS Barres i Ones on els propis estudiants eren els guies de l’exposició.

En la segona reunió vam decidir entre tots la data màxima per poder pagar el viatge, l’horari i la logística del moment de marxar. També vam decidir que vendríem roses durant la diada de Sant Jordi per recaptar diners per cobrir les despeses.

I per fi va arribar el 5 d’abril i vam trobar-nos a la Fundació, per anar tots plegats cap a l’autocar, on vam conèixer el Francisco, el conductor que ens acompanyaria fins al País Basc. El viatge, tant d’anada com de tornada, es va fer una mica pesat, però vam tenir moltes hores per fer bromes, escoltar música, compartir acudits i experiències,... Fins i tot vam poder parar a fer turisme a Pamplona!

Vam arribar a la nit i ens vam trobar amb els adolescents de Madrid, de la Fundación Amoverse, que ens van caure molt bé, vam fer amics nous i vam passar-ho molt bé amb ells, sobretot en les habitacions que compartíem. Vam congeniar molt ràpidament a l’hora de parlar i comunicar-nos entre nosaltres.

Les activitats del primer dia es van fer una mica llargues, perquè teníem poc temps lliure i havíem de complir amb tot el que estava planificat. El segon dia va ser més divertit i vam poder fer les activitats amb més calma. Va ser un dia molt divertit.

Per últim, va arribar el comiat dels nostres amics madrilenys, que ens van acompanyar a l’autocar i ens vam abraçar tots. Esperem tornar-los a veure aviat i que mai es perdi la nostra amistat.

En resum, quina gran experiència!

Escrit per Haytham i Sara, participants d’A100 i aventurers.