ibti-1.png

Somriure, entrega i estima: testimoni d'una voluntària

Les tardes dels nostres projectes no son tant sols joc, aprenentatge, un fil conductor i atenció als infants per part del les educadores, sinó que també son acompanyament per part d’una figura essencial: el voluntariat. I és que son una peça clau en les nostres tardes: venen amb el seu millor somriure, estableixen vincles positius amb els infants i regalen el seu temps a canvi d’una tarda en bona companyia.

Avui us portem la veu d’una d’elles, algú que comparteix una tarda setmanal, i on les ganes de donar-se prenen veu. Un testimoni d’entrega, amistat i estima: la Ibtissam.

D’aquesta vida un no s'emporta res. Res més que els sentiments, emocions i tot l’amor que ha creat durant la seva vida.

Un dia com a persona em vaig plantejar què vull emportar-me d’aquesta vida. La conclusió és clara, només en vull l’amor, ajudar als altres i omplir el meu cor d’emocions noves. Quan un sap què vol, té la suficient força per anar i fer realitat el que sent. Ja tot és mes fàcil. La gent acostuma a desitjar massa, no s’acostuma a viure amb poc, però sent molt. Això vol dir que un cor ric en humilitat es molt més que les altres riqueses materials.

Aquí, a la Fundació he trobat el meu lloc. On cada vegada que vinc trobo aquella felicitat, l’amor dels que estan i una preciosa estona amb els nens, nenes i educadores.

Com a persona no accepto que m’agraeixin per donar el meu temps i venir una estona a acompanyar. El perquè és breu i clar: jo d’aquí m'emporto una gran experiència, un món ple d’emocions i nous coneixements. Un no sap el que ha d’aprendre fins que té uns infants al davant i es posa a fer-los costat.

També sent voluntària no només he trobat una felicitat essencial per al meu ser, sinó que m’han donat força i valentia per a lluitar contra molts aspectes de la meva vida. He pogut trobar qui era jo mateixa. Un quan obra el cor tot ja és com menys dolorós. Per això trobo que una persona voluntària s'emporta tantes coses valuoses que si un dia ho deixés el seu cos reclamaria aquestes estones!